jeudi 8 mai 2008

The French Factory

The French Factory
Jewels, Accessories, Pret-a-porter
(link to the Secret Blog, Myspace, Mini-Shop and Atelier)



The French Factory is a brand of absolutely charming jewels and accessories based on what every girl loved in her childhood and still loves. I had the pleasure to visit the atelier in Paris last week and couldn't take my eyes off the displayed sweet jewels. Ok, I'm not gonna lie, I bought the bird cage necklace (see pic' above) and another one with a tiny golden envelop containing a love card (so sweet...). Honestly, I had to restrain myself not to buy the entire macaron set (rings, bracelets, earrings, necklaces...). Though the Mini-Shop online is quite furnished, the choice in the atelier was much bigger (I have no idea how long I stayed there) and I was even proposed marshmallows... Better keep an eye on The French Factory!



The French Factory est une marque de bijoux et accessoires absolument charmants inspirés de ce que chaque fille a aimé dans son enfance et aime toujours. J'ai eu le plaisir de visiter l'atelier à Paris la semaine dernière et je ne pouvais plus arrêter de regarder les adorables bijoux présentés. D'accord, je ne vais pas mentir, j'ai acheté le sautoir cage doré (sur la photo ci-dessus) et un autre avec une minuscule enveloppe dorée contenant une carte d'amour (trop mignon...). Honnêtement, j'ai dû me retenir de ne pas acheter la parure complète des Macarons (bagues, bracelets, boucles d'oreilles, colliers... ). Bien que la Mini-Boutique en ligne est plutôt bien fournie, le choix à l'atelier était bien plus important (je n'ai aucune idée du temps que j'ai passé là-bas) et on m'a même proposé des chamallows... c'est une marque à suivre The French Factory!

Aucun commentaire: