lundi 12 mai 2008

Christian Lacroix exhibition - "Histoires de Mode"



Yes I know, it's already over but I couldn't resist to share these photographs of Christian Lacroix dresses I took at his retrospective exhibition at Les Arts Décoratifs in Feb. 2008 with my friend*. It is on the occasion of his 20-year anniversary in the fashion business, that he presented this exhibition... to our pleasure! Of course, there were some of his oustanding masterpieces (I still can't realize that I was standing less than 50cm from the first dress above!?! I mean, when I was a little girl I would dream of this very outfit of his!!!) that were exposed unbelievably close to the public. And also... some outfits of the 17th century, which echoed with his nowadays techniques. This exhibition, grouped into themes as Flowers, Black and White, Color, illustrated the story of fashion according to Christian Lacroix and not only the story of his own collections. Maestro.

Oui, je sais, c'est déjà passé mais je ne pouvais pas ne pas partager ces photos de robes de Christian Lacroix, que j'ai prises à sa rétrospective aux Arts Décoratifs en fév. 2008 avec ma friend*. C'est à l'occasion de ses 20 ans dans la mode, qu'il a présenté cette exposition... pour notre plus grand plaisir! Bien entendu, il y avait certains de ces chefs d'oeuvres remarquables (Je n'arrive toujours pas à réaliser que je me tenais à moins de 50cm de la première robe en haut!?! Dire que petite, je rêvais justement de cette robe de Christian Lacroix!!!) qui étaient exposés incroyablement près du public. Et aussi... des pièces du 17ème siècle, qui faisaient écho avec les techniques qu'il utilise aujourd'hui. Cette expo, regroupée en thèmes tels que Fleurs, Noir et Blanc, Couleur, illustrait l'histoire de la mode selon Christian Lacroix et pas seulement l'histoire de ses propres collections. Maestro.

Aucun commentaire: